Eettisyys vahvistuu kahvin valintakriteereissä - Uusi Kulta Katriina Reilu vastaa kuluttajien toiveisiin

Kahvien ostamisessa eettisyys on yhä tärkeämpi valintakriteeri suomalaiselle kuluttajalle: eettisyyttä ensisijaisena valintakriteerinä korostavien kahvin ostajien osuus on viime vuosien aikana kasvanut jopa 7 prosenttiyksikköä. Suomen toiseksi suosituin kahvi Kulta Katriina haluaa tarjota suomalaiselle kahvinkuluttajalle monipuolisen kahvivalikoiman ja tuo nyt myös Reilun kaupan sertifioidun kahvin osaksi Kulta Katriina -perhettä.

Reilun kaupan viikkoa vietetään 23.-29.10., ja uusi Reilun kaupan sertifioitu Kulta Katriina Reilu on viikon kärkituotteita. Uusi Kulta Katriina Reilu on maultaan runsas, tasapainoinen ja marjaisa, ja sen paahtoaste on 2.

Kuluttajien kiinnostus eettisesti tuotettuja elintarvikkeita kohtaan kasvaa koko ajan. Tutkimustemme mukaan kaikista kahvinkuluttajista jo yli viidennes, 21 %, pitää eettisyyttä tärkeimpänä kahvin valintakriteerinään*. Suomalaiskuluttajat tuntevat hyvin ja arvostavat sekä Kulta Katriina -kahvia että Reilun kaupan merkkiä, joten Reilun kaupan sertifioitu kahvi on Kulta Katriina -perheeseen luonteva täydennys, kertoo Meiran kahvien tuoteryhmäpäällikkö Eriika Reiss.

Reilun kaupan merkki on Suomessa tunnetuimpia vastuullisuudesta kertovia sertifikaatteja: Suomalaisista 85 % tunnistaa Reilun kaupan merkin, ja heistä 82 % osaa nimetä mitä se tarkoittaa.

Meira lanseerasi Suomen suosituimman Reilun kaupan kahvin, Meiran Reilun kahvin, ensimmäisten Reilun kaupan kahvien joukossa jo vuonna 2006. Pitkäjänteinen toimittajayhteistyö raakakahvin laadun ja vastuullisuuden varmentamiseksi on tärkeä osa Meiran vastuullista tuotekehitystä kaikkien tuotteiden kohdalla.

*) Kahvien segmentointitutkimus/Dagmar n=300/2016, n=1003/2013 Dagmar

 

Lehdistötiedote