Seuraavilla yksinkertaisilla keinoilla voit varmistaa asiakkaasi sujuvan ja lisämyyntiä tukevan kulun kadulta kassalle asti:

  1. Kerro jo kahvilan sisääntulon yhteydessä esim. A-telineellä syistä astua kahvilaasi. Toimiva viesti on esimerkiksi kahvileimapassin edut, millä kasvatat helposti asiakasuskollisuutta. Myös houkutteleva tarjous, kuten kaksi Kulta Katriina -kahvia yhden hinnalla, antaa oivan syyn astua sisään kahvilaasi.
  2. Kahvikuppien, brändättyjen Take away -mukien ja kahvilaitteen tulee sijaita heti linjaston alussa. Tässä kohdassa linjastoa on hyvä tilaisuus muistuttaa combo-tarjouksesta esimerkiksi ”Kulta Katriina + pulla”.
  3. Laadukkaasta brändistä kertovat myynninedistämismateriaalit lisäävät asiakkaillesi välittyvää laatumielikuvaa. Muista siis brändätty mukiteline kertakäyttömukeille. Laadukkuudesta viestivät myös brändätyt sokerit sekä maito, keinomakeutusaine, mukien kannet ja lusikat.
  4. Kahvinkeittimen yhteydessä on ensiarvoisen tärkeää kertoa, mitä kahvia on tarjolla. Keittimen voi brändätä esimerkiksi tarralla. Myös automaattilaitteen yhteydessä tulee olla tarra kertomassa, mitä kahvia on tarjolla. Lasikannussa tarjoiltavaan kahviin tiedon saa kätevästi kiinni kannuklipsillä.
  5. Erikoiskahvien kupit on hyvä sijoittaa käden ulottuville kahvilaitteen yläpuolelle.
  6. Taustaseinä tarjoaa paljon mahdollisuuksia tuoda laatumielikuvaa esille. Esimerkiksi valo- tai liitutaulu tuo miellyttävän elementin kahvilasi sisustukseen.
  7. Kassalla brändätty allekirjoitusalusta tuo linjaston viimeisen silauksen asiakkaasi kokemukseen ja jättää kahvibrändistä mielikuvan..

Tutustu käteviin myynnin tukimateriaaleihin

Voit tilata materiaaleja alueesi aluemyyntipäälliköltä. Löydät yhteystiedot täältä.

Muista myös nämä 10 kohtaa:

  1. Varmista, että kaikilla työntekijöilläsi on hygieniapassi.
  2. Kahvilanpitäjä on vastuussa toiminnastaan. Muista päivittää omavalvontasuunnitelma ja varmista, että viranomaisluvat ovat kunnossa.
  3. Pese huolellisesti kaikki kahvinvalmistusvälineet, termokset ja tarjoiluastiat.
  4. Varmista kahvilasi näkyvyys. Mieti kyltit, ilmoitukset sekä näkyvyys verkossa tai somessa.
  5. Etsi sopivia yhteistyökumppaneita. Meira esimerkiksi auttaa myynnin edistämisessä ja juuri sinulle sopivissa valikoimaratkaisuissa.
  6. Mieti jo etukäteen tarjolla olevat tuotteet sekä niiden esillepano. Onko kierto riittävä vai onko parannettavaa edellisvuosiin?
  7. Houkutteleva hinnasto on myös osa markkinointia.
  8. Huolehdi, että tarjoamasi kahvi on aina tuoretta.
  9. Muista myös huolehtia omasta jaksamisestasi – syö, nuku ja liiku riittävästi!
  10. Sitten vain suosittele, myy ja hymyile!