Supersuosiosta nauttivat tänä vuonna luomukahvit, joiden kategoria kasvoi 40 % viime vuodesta. Luomukahveissa Suomen myydyin kahvi on itseoikeutetusti Kulta Katriina Luomu 51 % markkinaosuudellaan.

”Kuluttajat ovat ottaneet ilolla vastaan sekä Kulta Katriinan uudet pakkaukset että tuoteperheen uusimmat tulokkaat. Vuoden alussa käynnistynyt Kulta Katriina – Suomalaisen kahvikulttuurin puolesta -mainonta on pidettyä ja sen huomioarvot ovat olleet hyvät. Kampanja nimettiin loppuvuodesta Suomen vaikuttavimpien joukkoon, kun se valittiin markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan Effie Awardsin shortlistalle”, kertoo Meiran markkinointipäällikkö Marleena Bask.

(Markkinatiedot: Nielsen PanelTrack, vertailujakso 52 vk 4.9.2016 asti.)