Asiakaslajit

Menestymisen tärkein edellytys on ymmärtää, kuinka asiakas ajattelee. Meillä Meiralla on vuosikymmenten saatossa kehittynyt vahva ymmärrys kuluttajakäyttäytymisestä. Pidämme yllä alan tietoutta, ymmärrämme asiakkaamme liiketoimintaa kokonaisvaltaisesti ja tuomme apuja liiketoiminnan kehittämiseen, joka päivä!

Kahvilat

Levähdyspaikka, etätyöpaikka, kohtauspaikka. Kahvilalla on nykyihmiselle monta käyttötapaa. Samaan tapaan myös kulutustottumukset vaihtelevat. Arkiaamuisin ostos on tyypillisesti kahvi ja esimerkiksi täytetty leipä mukaan otettuna tai paikan päällä nautittuna. Viikonloppuaamuisin taas nautitaan kiireetön aamiainen tai brunssi hyvässä seurassa.  Yllätä asiakkaasi iloisesti tarjoamalla kahta eri suodatinkahvivaihtoehtoa, maun mukaan!

Fast food -ravintolat

Fast food -ravintoloissa vieraillaan nimensä mukaisesti nopeasti. Kuluttajalle ostaminen on helppoa ja turvallista. Fast food -ravintoloissa asiakkaat vaihtuvat päivän aikana useasti. Annokset nautitaan joko paikan päällä tai otetaan mukaan. Fast food -ravintoloiden erityispiirteenä on myös yöaikaan tapahtuva ruokailu. Tarjoa kahvi aterian ostajalle mukaan erikoishintaan!

Sesonkipisteet

 Sesonkipisteelle tullaan piipahtamaan. Ne sijaitsevat tyypillisesti esimerkiksi laskettelurinteiden yhteydessä, yleisötapahtumissa ja muissa lyhytkestoisiksi tarkoitetuissa myyntipisteissä. Sesonkipisteellä pidetään taukoa, sammutetaan janoa ja haukataan helppoa syötävää ennen matkan jatkoa. Paketoi asiakkaillesi valmiita ruoan ja kahvin combo-vaihtoehtoja nopeuttamaan ja helpottamaan palvelua!

Julkinen sektori

Yliopistot, korkeakoulut, sairaaloiden kanttiinit, varuskunnat ja päiväkodit ruokkivat kukin päivittäin tuhansia asiakkaita. Ne käynnistävät päivän ja tarjoavat keskipäivän lounashetken. Päivän mittaan niissä pidetään kokouksia ja kahvitaukoja tarjoiluineen. Päivän päätteeksi mukaan saatetaan ottaa vielä iltapäiväkahvi. Tarjoa lounastajillesi isompi kahvi pienellä lisämaksulla! Myy kerralla enemmän määräkampanjoilla: tarjoa kaksi kahvia ja korvapuustia kerralla ostaen erikseen hankittuja edullisemmin!

Lounasravintolat

Lounasravintolat sijaitsevat siellä, missä työkin. Niihin tullaan pitämään lounastaukoa ja ruokailemaan, mutta myös tapaamaan ystäviä ja liikekumppaneita. Lounasravintoloilla on oma vakiintunut asiakaskuntansa, joka ruokailee ravintolassa useita kertoja viikossa.  Tarjoa jälkiruokakahvi lounastajalle mukaan otettavaksi isompana pienellä lisämaksulla! 

Huoltoasemat

Huoltoasemat ovat nykyään ruokakauppoineen ja myymälöineen kuin pieniä ostoskeskuksia. Ne ovat tärkeitä kokoontumispaikkoja erityisesti haja-asutusalueilla. Niissä aloitetaan päivä aamukahvilla ja nautitaan lounas jälkiruokakahveineen. Ruokaa ja kahvia ostetaan myös paljon mukaan, tien päällä nautittavaksi.  Tarjoa kiireisille kulkijoille selkeitä usean combo-vaihtoehtoja palvelun nopeuttamiseksi ja asiakkaan kertaostoksen kasvattamiseksi: Kulta Katriina, sämpylä ja kivennäisvesi edullisesti matkalle mukaan!

Casual dining

Ravintolaruokailu on muuttunut rennommaksi.  Niissä kokoonnutaan ystävien, työkavereiden ja perheen jäsenten kesken hyvän äärelle.  Ravintoloissa juhlistetaan merkkipäiviä sekä piristetään arkea ja viikonloppuja.  Korkealuokkaiset raaka-aineet ja puitteet ovat onnistuneen ravintolaelämyksen kulmakiviä. Muista henkilökohtaisen myyntityön merkitys asiakkaan ostopäätöksen edistäjänä sekä oma kahvimenu ruokamenun oheen!